Sunday, May 15, 2011

:: tragedi ulu bendul ::



korang bace paper? perasan berite ni?
aku perasan berite ni lepas mama cite kat aku..

mama : along, tawu x pasal cerite ade orang mati lemas dkt ulu bendul?

dilla : xtahu plak..nape ma?

mama : cube bace paper..jadi cam kite kene dulu tu..tp alhamdulillah..naseb kite sume selamat..

dilla : yeke? *tros amek paper..bace..

Ibu tiga beradik masih berharap anaknya selamat

KUALA PILAH 3 Mei – Ibu kepada tiga kanak-kanak malang yang dihanyutkan arus deras ketika berkelah di Hutan Lipur Ulu Bendul dekat sini petang ini, terus berada di tepi sungai itu malam ini dengan harapan dapat menemui anak-anaknya.

Wan Azlela Wan Abdullah, 27, dari Taman Jasmin, Senawang dilihat sugul dan enggan bercakap dengan para wartawan yang berada di lokasi kejadian.

Menurut abang Wan Azlela, Wan Adnan, 37, adiknya itu keluar bekerja di sebuah pasar raya besar di Senawang dan lazimnya akan meninggalkan kanak-kanak tersebut dalam jagaan bekas mertuanya di Taman Marida, Senawang.

“Saya difahamkan, hari ini bekas suami beliau membawa anak-anaknya mandi di kawasan perkelahan ini tanpa pengetahuan adik saya.

“Saya terkejut apabila dimaklumkan kejadian ini dan terus bergegas ke sini untuk melihat apa yang berlaku,” katanya ketika ditemui pemberita di tempat kejadian malam ini.

Tiga anak Wan Aziela iaitu Nur Syaza Alisa Syed Ahmad, 5, Nur Syaza Azira, 4, dan Nur Syaza Sakinah, 2, dikhuatiri lemas selepas dihanyutkan arus deras ketika sedang mandi-manda di kawasan perkelahan popular Hutan Lipur Ulu Bendul dekat sini petang ini.

Dalam kejadian kira-kira pukul 4.30 petang itu, bapa tiga kanak-kanak tersebut, Syed Ahmad Ibrahim, 28, dan seorang kenalan wanitanya, Alwani Abu Hassan, 20-an, berjaya diselamatkan oleh orang ramai yang berada di kawasan berkenaan.

antara laen2 tajuk...

- Tiga kanak-kanak lemas ketika berkelah di Ulu Bendul

- Mayat Alisa, Azira ditemui 500 meter dari lokasi kejadian

sumber : utusan

astaghfirullah al azim...
aku masih terbayang lagi, suasana kepala air yang datang dari arah atas jeram ulu bendul tuu..time tu aku kecik lagi..dlm about darjah2 la..xingat darjah berape..adek2 aku sume kecik2 kiut miut je lagi.haha. nak djadikan cerite kitorg agak selalu singgah mandi mande kat situ otw balik kampung or otw nak balik rumah..memang jalan sehala la kan kalo nak balik kampung aku kat nogori tuu..hee..dulu2 best..air sejuk je..

layan pic jap..




tenang je kan? time yang best utk mandi..kebetulan cuace pown agak tenang..walaupun sebelum tu hujan..budak2 kan..sape xsuke mandi2..main2 dalam jeram..walaupun muke da pucat, bibir da pucat, jangan harap la nak naek selagi babah xbising2 marah suruh naek. haha. dak nakal kan.. :p

mama sorg je xmandi time tu..babah ngan adek2 termasuk aku mandi2..hepinyerrrr! men baling2 air..ko siram aku..aku siram ko ngan adek2..hehe.. pastu kan.....

mama menjerit " babah..ajak anak sume naek...ade kepala air atas tuu..cepattttttttttt!!! along, angah, abang, adek..cepat naekkkkkkkkkkkkk!!!

kitorang terpinga2..babah cepat2 amek kitorang naek atas..pastu aku dapat tengok ade air keruh gle berpusar2 turun ke bawah..macam kejap sgt berlaku..pastu aku tgk air yang kitorg mandi td jadi keruh..naseb baek kitorg mandi tepi2 je..sempat babah tarik adek aku yang lelaki sebab die mandi agak tgh2 cket..n naseb jugak mama perasan..sgt bahaya.

dats y aku sangat memahami perasaan ibu kpd 3 org anak ni..memang bahaya gle..air sangat deras..macam xpecaye aku dapat tgk..subhanallah..

alhamdulillah semua selamat..aminn..semoga anak bongsu ibu muda ni dijumpai..same sedekah al-fatihah..


air dari atas turun ke bawah


sekelip mate tempat yang kitorg mandi before tu jadi camni..

No comments: